Hola amigos!
Efter över 2 års tid utan någon aktivitet på bloggen så kan jag meddela att jag nu är tillbaka. Jag har hunnit samla på mig en mängd nya erfarenheter, kunskaper, mat bilder och självklart en hel hög med härliga recept som ni komemr att få ta del av!
 
Jag ber om ursäkt för min inaktiva tid här på bloggen men jag hoppas att ni börjar hänga här mer nu när jag har ett helt skafferi med nya grejer åt er, nya fräscha bilder, extremt goda recept, tips, och vem vet kanske kommer det en å annan tävling för er läsare!
 
Mycket har hänt sedan sist. Framför allt så har jag för 3 månader sedan börjat ett nytt gigg som Souschef på Happy Tammsvik som är en konferensanläggning belägen i Upplands-Bro (Stockholm). Måste säga att detta är en arbetsplats utöver det vanliga. Vilket ställe, allt från alla fantastiska kollegor till konceptet, miljön men även utvecklingsmöjligheterna både för arbetsplatsen men även för mig som personligen. Här får jag chansen till att utvecklas efter de mål jag har med karriären samtidigt som jag nu får börja dela med mig av arbetet och all utveckling med er. Mer om Happy Tammsvik och konceptet kommer i ett separat inlägg längre fram.

Jag kommer även den 30:e Maj vara med i min första matlagningstävling där jag har blivit utvalt till 1 av 3 finalister.
Tävlingen heter "The unexpected combination Bollinger R.D 2004" och uppgiften var att skapa en oväntad maträtt/dessert som passar till just denna härliga Champagne från 2004 och man tävlar 2p från varje anläggning (1 kökschef/souschef och 1 sommelier). 
Det krävdes en del provlagningar, diskussioner och funderingar kring vilken rätt vi skulle välja innan det slutligen blev min "Avokado dessert". 
Sedan var det bara att provlaga o provlaga tills allt blev perfekt och snyggt för plåtning då man var tvungen att skicka in ett recept och bild på rätten till juryn som sedan utsåg 3 finalister.
Jag är så sjukt taggad för finalen men samtidigt väldigt nerväs då detta är min första professionella tävling inom matlagning. Oavsett hur det går så kommer ni att få ta del av denna fantastiskt fräscha dessert som är gjord på avokado, kokos, papaya och citrus. 
 
Mer härliga inlägg kommer inom kort!
Ciao!